La Cuina de la Nnnina

HOSTAL SPORT DE FALSET

Al bell mig de Falset hi trobem un magnífic hostal, es diu Sport i també és hotel. Aquest hostal és del 1923 i el va fundar el besavi Jaume.

Com que vam anar a la fira del vi, vam aprofitar per fer un dinaret i vam triar aquest restaurant.

Diguem-ne que té 3 sales, una a l’entrada on hi ha la barra, a continuació passem a  un saló molt gran i dins d’aquest n’hi ha un altre més petit.

La carta era correcte, plats amb productes de la terra. Cuina mediterrània, catalana i de presentació moderna, com m’agrada. També hi havia un apartat de suggerències.

Només sentar-nos a la taula ens van posar unes arbequines, què bones renoi!!!!

De primer vam triar una truita amb suc, aquest plat era obligatori, ja que és molt típic d’aquesta zona i no l’havíem tastat mai. Ens feia molta il.lusió i estàvem a l’espectativa!

La truita estava boníssima, el que hi ha al costat és bacallà i mongetes del ganxet, aquestes mongetes són diferentes a totes ja que són més gustoses, són més cremoses i no es nota la pell. Diuen que són les millors del món! El suquet és del mateix bacallà, una combinació perfecte!.

Després vam agafar unes anxoves del Cantàbric amb melmelada de tomàquet.

Les anxoves estaven al punt, sense cap espina, degudament netes i polides

Els segons ens va costar més decidir-nos ja que hi havien uns platillos molt interessants, finalment ens vam decidir per aquests dos:

Carn de xai amb salsa de mostassa

Presentat en forma de cilindre que particularment ho trobo molt maco a la vista, però la vista no ho és tot, estava perfecte de cocció, amb un gust exquisit.

L’altre plat era un mar i muntanya, uns peus de porc desossats amb gambes.

Espectacular! per sucar-hi pa!

El patufet de la casa va menjar unes costelletes de cabrit arrebossades que eren una delícia, eren tan bones que son pare i jo ens estaven barallant per veure qui en menjava una! acompanyades d’unes patates al forn que estaven de mort, al punt de sal.

Com que anàvem amb moto, el meu marit no va veure vi, però jo no puc menjar aquest dinar tan bo amb aigua, així que em vaig demanar una copa. La cambrera em va recomanar l’efecte volador, del celler Josep Grau Viticultor, justament havíem comprat una ampolla de vi blanc que ens havia encantat. Llàstima que no agaféssim el negre, boníssim!

Ara anem pels postres!

Un postre clàssic, de tota la vida però que li han donat una volta, un pa amb oli de Falset, xocolata i sal. Jo que no sóc gaire xocolatera em va encantar!

i un altre postre que no podia faltar, enmig de tan vi, també tocava productes tan de la terra com el codonyat i el formatge, aquest formatge era d’ovella, formatge del Tormo, boníssim!

Finalment ens vam pendre el cafè, moment culminant per acabar aquest àpat del qual vam xalar. El cafè estava a l’alçada del que vam menjar.

El servei molt maco i molt proper, teníem el maitre que era un home molt agradable i la cambrera que va fer molt bé la seva feina.

Resumint l’hostal Sport, un lloc molt recomanable, per anar amb parella o amb família,  amb un producte i una qualitat excel.lent i que et guardes la targeta per poder tornar a visitar-lo.

image_pdfimage_print
Google+
Instagram

One thought on “HOSTAL SPORT DE FALSET

1. Jordi Pey

La veritat es que es menja molt be i t’aconsellen perfectamen el vi que t’ha d’acompanyar a la taula. Vam estar fa un parell d’anys i tenim molts bons records.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *